quinta-feira, 7 de novembro de 2013

THE SPOKEN WORD

Part 1


The most important content in sound communication is the spoken word.
We speak and we listen. That’s how it works.
The problem is that we aren’t very good speakers and we are even worse listeners.
So, imagine you have something very important to say.


That would be the red line in the picture.
The orange line is what you actually managed to say.
The people you are talking to, only hear a part of it, represented by the yellow line.
The green line is what they listen to.
Finally, the blue line is what they retain of the conversation.
Studies show that it is around 25%.

My friend Julian Treasure has been in a crusade to teach people on how to improve their listening and speaking. He is talking about Created Listening. Don't miss his webinar here:

https://docs.google.com/file/d/0B_Xik1NeJ8SRMHg5Y2dCblIxTzQ/edit?usp=sharing

Good listening helps us in many ways, it makes us stronger, more aware and, above all, it helps us to create true and healthier relations with others.

On the other hand, good speaking means engaging your audience empathically and choosing your words, pace and volume according to what you’d expect from others.

And for all this to happen, we need a healthy environment, where the sound of voice can travel without the interference of fans, traffic, wrong ambient music and other types of noise.

(to be continued)

A PALAVRA

Parte 1


O  conteúdo mais importante na comunicação sonora é a palavra.
Nós falamos e ouvimos. É assim que funciona.
O problema é que nós somos maus faladores e ainda piores ouvintes.
Imagine que temos algo muito importante para dizer.
Será a linha vermelha na imagem.
A linha laranja é o que conseguimos dizer.
As pessoas com as quais estamos a falar ouvem o correspondente à linha amarela.
E a linha verde é aquilo que elas escutam.
Por fim, a linha azul representa aquilo que retiveram da conversa..
Estudos indicam que é cerca de 25%.

 O meu amigo Julian Treasure tem feito uma cruzada para nos ensinar a melhorar a nossa capacidade de escutar e de falar. Fala de Created Listening. Não perca o Webinar aqui:


Saber escutar ajuda-nos em muitos aspectos, torna-nos mais fortes, mais conscientes e, sobretudo, ajuda-nos a criar relações verdadeiras e mais saudáveis com os outros.

Por outro lado, saber falar significa sermos sensíveis à nossa audiência de uma forma empática, escolhendo as nossas palavras, ritmo e volume de acordo com aquilo que esperaríamos dos outros.

E para tudo isso acontecer, precisamos de um espaço saudável, onde o som da voz possa viajar sem a interferência de ventoinhas, tráfego, música ambiente errada e outros tipos de ruído.

(continua)




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