THE SPOKEN WORD
Part 1
The
most important content in sound communication is the spoken word.
We
speak and we listen. That’s how it works.
The
problem is that we aren’t very good speakers and we are even worse listeners.
So,
imagine you have something very important to say.
That
would be the red line in the picture.
The
orange line is what you actually managed to say.
The
people you are talking to, only hear a part of it, represented by the yellow
line.
The
green line is what they listen to.
Finally,
the blue line is what they retain of the conversation.
Studies
show that it is around 25%.
My friend Julian
Treasure has been in a crusade to teach people on how to improve their
listening and speaking. He is talking about Created Listening. Don't miss his webinar here:
Good
listening helps us in many ways, it makes us stronger, more aware and, above
all, it helps us to create true and healthier relations with others.
On
the other hand, good speaking means engaging your audience empathically and
choosing your words, pace and volume according to what you’d expect from
others.
And
for all this to happen, we need a healthy environment, where the sound of voice can
travel without the interference of fans, traffic, wrong ambient music and other
types of noise.
(to
be continued)
A PALAVRA
Parte 1
O conteúdo mais importante na comunicação
sonora é a palavra.
Nós
falamos e ouvimos. É assim que funciona.
O
problema é que nós somos maus faladores e ainda piores ouvintes.
Imagine
que temos algo muito importante para dizer.
Será
a linha vermelha na imagem.
A
linha laranja é o que conseguimos dizer.
As
pessoas com as quais estamos a falar ouvem o correspondente à linha amarela.
E a
linha verde é aquilo que elas escutam.
Por
fim, a linha azul representa aquilo que retiveram da conversa..
Estudos
indicam que é cerca de 25%.
O meu amigo Julian
Treasure tem feito uma cruzada para nos ensinar a melhorar a nossa capacidade de escutar e
de falar. Fala de Created Listening. Não perca o Webinar aqui:
Saber
escutar ajuda-nos em muitos aspectos, torna-nos mais fortes, mais conscientes
e, sobretudo, ajuda-nos a criar relações verdadeiras e mais saudáveis com os
outros.
Por
outro lado, saber falar significa sermos sensíveis à nossa audiência de uma
forma empática, escolhendo as nossas palavras, ritmo e volume de acordo com
aquilo que esperaríamos dos outros.
E
para tudo isso acontecer, precisamos de um espaço saudável, onde o som da voz
possa viajar sem a interferência de ventoinhas, tráfego, música ambiente errada
e outros tipos de ruído.
(continua)
Good stuff!
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