THE AUDI SOUND
Audio
Branding is a new word for a lot of people. However it’s been around for a while.
Some brands understood its power and invested many hours and talent in their own sound identity.
AUDI
is one of the best examples of Audio Branding.
According
to Lothar Korn, Head of Marketing Communication of AUDI, “The aim is to set us - even
more - apart from our competitors”.
The
AUDI sound starts with the hundreds of sounds that each AUDI car makes. Every
sound is designed very carefully, from the door sound, to the turn signal and,
of course, to the engine sound. Every sound is recorded professionally in a soundproof
room at AUDI. Then the car is taken to the outside and sound is recorded in
various situations.
Thus,
AUDI created a Sound Toolkit, with instruments, sound themes, rhythms and voices
that reflect the AUDI character and personality. “All of them inspired on the
brand values”, says Sven Schurwirth, Head of AUDI Brand and Sales Development.
The
new AUDI sound logo, is a transformation of the traditional heart-beat logo
that has been AUDI trademark.
Leading
this process is Klangerfinder Gmbh, under the direction of Florian Käppler, the
composer and project leader.
A
new era for brands is rising with strategical approaches to how each brand
should sound.
O SOM DA AUDI
Audio Branding é uma palavra nova para muita
gente. No entanto, já cá anda há uns tempos. Algumas marcas perceberam o seu
poder e investiram muitas horas e talento na sua identidade sonora.
AUDI é um dos melhores exemplos disso.
Segundo Lothar Korn, director de Marketing
Communication da AUDI, “O objectivo é afastarmo-nos – ainda mais – dos nossos
concorrentes”.
O som AUDI começa pelas as centenas de sons
que cada carro AUDI faz. Cada som é desenhado com todos os cuidados, desde o
som da porta, ao do pisca-pisca e, claro o som dos motores. Cada som é gravado
com qualidade profissional numa sala à prova de som, na AUDI. Depois, o carro é
gravado em várias situações, rodando no exterior.
Assim, a AUDI criou um Sound Toolkit, com
instrumentos, temas sonoros, ritmos e vozes que reflectem o carácter e a
personalidade da AUDI. “Todos foram inspirados nos valores da marca”, diz Sven
Schurwirth, director da AUDI Brand and Sales Development.
O novo sound logo da AUDI é uma transformação
do tradicional bater de coração que tem sido uma das suas imagens de marca.
À frente deste processo esteve a
Klangerfinder Gmbh, uma agência de Audio Branding, sob a direcção de Florian
Käppler, o compositor e líder do projecto.
Uma nova era para as marcas está a nascer,
com uma aproximação estratégica àquilo que cada marca deve soar.
Sem comentários:
Enviar um comentário