segunda-feira, 4 de novembro de 2013

THE AUDI SOUND





Audio Branding is a new word for a lot of people. However it’s been around for a while. Some brands understood its power and invested many hours and talent in their own sound identity.

AUDI is one of the best examples of Audio Branding.

According to Lothar Korn, Head of Marketing Communication of AUDI, “The aim is to set us - even more - apart from our competitors”.

The AUDI sound starts with the hundreds of sounds that each AUDI car makes. Every sound is designed very carefully, from the door sound, to the turn signal and, of course, to the engine sound. Every sound is recorded professionally in a soundproof room at AUDI. Then the car is taken to the outside and sound is recorded in various situations.

Thus, AUDI created a Sound Toolkit, with instruments, sound themes, rhythms and voices that reflect the AUDI character and personality. “All of them inspired on the brand values”, says Sven Schurwirth, Head of AUDI Brand and Sales Development.



The new AUDI sound logo, is a transformation of the traditional heart-beat logo that has been AUDI trademark.

Leading this process is Klangerfinder Gmbh, under the direction of Florian Käppler, the composer and project leader.

A new era for brands is rising with strategical approaches to how each brand should sound.



O SOM DA AUDI

Audio Branding é uma palavra nova para muita gente. No entanto, já cá anda há uns tempos. Algumas marcas perceberam o seu poder e investiram muitas horas e talento na sua identidade sonora.

AUDI é um dos melhores exemplos disso.

Segundo Lothar Korn, director de Marketing Communication da AUDI, “O objectivo é afastarmo-nos – ainda mais – dos nossos concorrentes”.

O som AUDI começa pelas as centenas de sons que cada carro AUDI faz. Cada som é desenhado com todos os cuidados, desde o som da porta, ao do pisca-pisca e, claro o som dos motores. Cada som é gravado com qualidade profissional numa sala à prova de som, na AUDI. Depois, o carro é gravado em várias situações, rodando no exterior.

Assim, a AUDI criou um Sound Toolkit, com instrumentos, temas sonoros, ritmos e vozes que reflectem o carácter e a personalidade da AUDI. “Todos foram inspirados nos valores da marca”, diz Sven Schurwirth, director da AUDI Brand and Sales Development.

O novo sound logo da AUDI  é uma transformação do tradicional bater de coração que tem sido uma das suas imagens de marca.

À frente deste processo esteve a Klangerfinder Gmbh, uma agência de Audio Branding, sob a direcção de Florian Käppler, o compositor e líder do projecto.

Uma nova era para as marcas está a nascer, com uma aproximação estratégica àquilo que cada marca deve soar.





Sem comentários:

Enviar um comentário