USING YOUR PHONE AT THE MOVIES?
Think twice before you do it
This is a Sound Experience that we created for a campaign for MINI cars.
It all happened at Motelx in Lisbon, a very popular horror film festival, where MINI is the main sponsor.
So, MINI wanted us to do something with sound and, teaming up with Norma Jean, their advertising agency, we decided to play with the spectators and create a cool advert.
We recorded all the dialogue in our studio. A man is answering his phone, as the movie begins and starts talking with no respect for the other spectators.
Everybody in the theatre start complaining and, suddenly...it's better that you watch it by yourselves.
On the technical side, we created a fake movie, which pretends to be the main feature beginning, with its soundtrack, credits and everything.
On the Left Back Surround Channel of Dolby™ 7.1, we placed the sample of the phone ringing and the rude guy talking disturbing the audience. The reaction is immediate.
In the end, a message from MINI: using your phone at the movies or while driving can be dangerous.
In all sessions, there was a big round of applause in the end, something quite rare at the movies.
It's an interesting way of using sound to convey a message.
USA O SEU TELEMÓVEL NO CINEMA?
Pense duas vezes antes de fazê-lo
Esta é uma Sound Experience que criámos para uma campanha da MINI.
Tudo aconteceu no MotelX em Lisboa, um festival de filmes de terror muito popular.
A pedido da MINI e, em equipa com a Norma Jean, a sua agência de publicidade, decidimos brincar com os espectadores e criar um "anúncio" fixe.
Gravámos em estúdio em diálogo telefónico. Um homem atende o telefone, mesmo no início do filme e começa a falar com total falta de respeito pelos outros espectadores.
Toda a gente começa a protestar e, de repente...é melhor verem o video.
No lado técnico, criámos um falso filme, que fingiu ser o filme principal, com a sua banda sonora, créditos e tudo.
No Left Back Surround Channel of Dolby™ 7.1, colocámos a gravação do telefone a tocar e da conversa do espectador malcriado. A reação do público é imediata.
No final, uma mensagem da MINI: usar o seu telefone no cinema ou a conduzir pode ser perigoso.
Em todas as sessões, houve uma ovação no final do anúncio, coisa que raramente acontece.
Uma outra forma de usar o som para transmitir uma mensagem.
Sem comentários:
Enviar um comentário