THE SOUND OF ABERCROMBIE & FITCH
Some
retail stores seem to have lost their minds in playing music which, they believe,
will get them a fashionable look and more costumers. It doesn’t always work, as we previously discussed.
But
Abercrombie & Fitch plays really loud music, and that has shown to be very successful.
Let’s
look into this:
DMX
is a sound design company, which was in charge of creating the perfect sound
ambience for the stores.
LeanneFlask, from DMX explains the concept:
“Everything’s
very dark inside. So they use music to make it lighter”. “It’s like a day in a
club!”1
There’s
the idea! Behind any bright concept there’s always a good idea. The branding
tactic is focused on consumer experience, where everyone is having fun all the time. Like
a party.
And
it works! There are queues everyday to enter the store.
Abercrombie
& Fitch uses loud music to deal with darkness and create a group experience
of ecstasy.
“We
want to be very aware of exactly how every sound will be heard and the levels
they’re going to be played at”, Leanne says.2
This
is a bright example of the right music to be played in the perfect environment.
It was thoroughly studied and the music carefully chosen.
It doesn’t
necessarily mean that any loud music in any clothing store will work. This is
the biggest and most common mistake.
1 and 2 Ref: "In Pursuit of Silence" George Prochnik pages. 93 to 95
O SOM DA ABERCROMBIE & FITCH
Algumas
lojas parecem ter perdido a cabeça quando tocam música ambiente que, acham
eles, lhes dará um ar “na moda” e trará mais clientes. Nem sempre resulta, como
já falámos.
Mas
a Abercrombie & Fitch toca música muito alto, com muito sucesso.
Olhemos
mais de perto:
DMX é
uma empresa de sound-design, que foi encarregada de criar o ambiente sonoro
perfeito para as lojas da A&F.
LeanneFlask, da DMX explica o conceito:
“É
tudo muito escuro lá dentro. Por isso usamos música para tornar o ambiente mais
claro”. “É como um dia na discoteca!”1
Aqui
está a ideia, há sempre uma ideia por detrás de um bom conceito: A táctica de
branding é criar experiências ao consumidor, onde toda a gente está, todo o tempo, a divertir-se. Como numa festa.
E
funciona! Há grandes filas, todos os dias, para entrar na loja.
Abercrombie
& Fitch uses loud music to deal with darkness and create a group experience
of ecstasy.
“Nós
queremos ter a exacta noção de como cada som será ouvido e a que níveis será
tocado”, afirma Leanne.2
Isto
é um brilhante exemplo de como a música ideal pode ser tocada no ambiente certo.
Foi profundamente estudado e a música cuidadosamente escolhida.
Isto
não quer dizer que qualquer música tocada alto em qualquer loja de roupa
funcione. É este o maior e mais frequente erro.
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