sexta-feira, 14 de fevereiro de 2014

THE SOUND OF ABERCROMBIE & FITCH




Some retail stores seem to have lost their minds in playing music which, they believe, will get them a fashionable look and more costumers. It doesn’t always work, as we previously discussed.

But Abercrombie & Fitch plays really loud music, and that has shown to be very successful.

Let’s look into this:

DMX is a sound design company, which was in charge of creating the perfect sound ambience for the stores.

LeanneFlask, from DMX explains the concept:

“Everything’s very dark inside. So they use music to make it lighter”. “It’s like a day in a club!”1



There’s the idea! Behind any bright concept there’s always a good idea. The branding tactic is focused on consumer experience, where everyone is having fun all the time. Like a party.

And it works! There are queues everyday to enter the store.

Abercrombie & Fitch uses loud music to deal with darkness and create a group experience of ecstasy.

“We want to be very aware of exactly how every sound will be heard and the levels they’re going to be played at”, Leanne says.2

This is a bright example of the right music to be played in the perfect environment. It was thoroughly studied and the music carefully chosen.

It doesn’t necessarily mean that any loud music in any clothing store will work. This is the biggest and most common mistake.




1 and 2 Ref: "In Pursuit of Silence" George Prochnik pages. 93 to 95

O SOM DA ABERCROMBIE & FITCH



Algumas lojas parecem ter perdido a cabeça quando tocam música ambiente que, acham eles, lhes dará um ar “na moda” e trará mais clientes. Nem sempre resulta, como já falámos.

Mas a Abercrombie & Fitch toca música muito alto, com muito sucesso.

Olhemos mais de perto:

DMX é uma empresa de sound-design, que foi encarregada de criar o ambiente sonoro perfeito para as lojas da A&F.

LeanneFlask, da DMX explica o conceito:

“É tudo muito escuro lá dentro. Por isso usamos música para tornar o ambiente mais claro”. “É como um dia na discoteca!”1



Aqui está a ideia, há sempre uma ideia por detrás de um bom conceito: A táctica de branding é criar experiências ao consumidor, onde toda a gente está, todo o tempo, a divertir-se. Como numa festa.

E funciona! Há grandes filas, todos os dias, para entrar na loja.

Abercrombie & Fitch uses loud music to deal with darkness and create a group experience of ecstasy.

“Nós queremos ter a exacta noção de como cada som será ouvido e a que níveis será tocado”, afirma Leanne.2

Isto é um brilhante exemplo de como a música ideal pode ser tocada no ambiente certo. Foi profundamente estudado e a música cuidadosamente escolhida.

Isto não quer dizer que qualquer música tocada alto em qualquer loja de roupa funcione. É este o maior e mais frequente erro.



1 e 2 Ref: "In Pursuit of Silence" George Prochnik pags. 93 a 95



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